stránky

17. září 2018

Stolová hora Ostaš a další krásy Broumovska

Skalní útvary, o kterých hodlám napsat pár slov, se nacházejí na Broumovsku, kde jsem byla na malé dovolené se sestrou a taťkou. Úvodní článek k této dovče můžete najít zde

Proč jen pár slov? Prvním důvodem je, že přece jen jsem na tomto výletě byla téměř před 3 měsíci, tudíž vám už nepovykládám zážitky od začátku do konce. A druhý, řekla bych hlavní, důvod je ten, že prostě tyhlety skalnatý městečka nejde dokonale popsat. Nejlepší je to vidět, projít se tudy, aby si každý udělal obrázek.


Já přírodu a skály miluji, do těchto končin se vždy ráda vracím, ale to neznamená, že to máte zrovna tak. 
A proto když chceš vědět, jaké to je, vydej se tam sám. Jak prosté :)


Ostaš se nachází mezi obcemi Teplice a Police (obojí nad Metují). Autem se dostanete až k osadě Ostaš, kde začínají stezky ke krásám zdejší přírody, ale kousek od osady je i zastávka autobusu, tudíž se dopravit můžete i takto. 



Po modré turistické značce se můžete vydat ke Skalnímu Bludišti a zpátky, nebo si trasu prodloužit i ke dvěma vyhlídkám - Krtičkově a Frýdlantské. Trasa chvílemi stoupá, chvilkama jdete z kopce, ale můžete si z výletu udělat příjemnou procházku na pár hodin s krásnými výhledy! 




Skály, které na této trase uvidíte, jsou často trefně pojmenovány, občas ale musíte trošku zapojit svou fantazii a zapřemýšlet, podle čeho skála svůj název dostala :) Prohlédnout si můžete například Mohylu smrti, Čertovo auto nebo Medvědy. 




Bludiště jsme si prošli celé a byli jsme nadšeni. Jdete mezi skálami, podlézáte, přelézáte, občas to chce natáhnout nohy, abyste někde neshučeli, ale pokud koukáte po modrých šipkách, nemůžete se v Bludišti ztratit. Občas na Vás čeká nástraha v podobě dvou šipek opačného směru na jednom místě, ale z Bludiště se dostanete, ať se rozhodnete tak či onak. Vyzkoušeno za vás! 



Můžete se vrátit zpět, nebo pokračovat dále po modré, stejně jako my - k vyhlídkám. 
Vyhlídky se nacházejí na samotném vrcholu hory Ostaš a mohu je opravdu doporučit, neboť jsou z nich hezky vidět Broumovské skály v okolí a v dálce také Krkonoše.  





Zpátky jsme už nešli přes skály, ale lesem. Slyšeli jsme jen cvrlikat ptáčky a vlastní kroky na pěšině. Přestože Ostaš je poměrně turistické místo, od vyhlídek směrem dolů jsme téměř nikoho nepotkali. 
V lese byl jeden borůvkový keř vedle druhého, a jelikož borůvky my rádi, natrhali jsme si jich pár do bříška.


A jako správní turisti i něco na později, do plechovky od piva :D 


Od osady Ostaš se můžete vydat i na druhou stranu, po zelené značce, ke Kočičímu hradu. Tento útvar je součástí komplexu Kočičích skal, který je tvořen kvádrovými pískovci. Osobně nevím, proč se tomuto místu říká Kočičí hrad, protože žádnou podobnost se zvířaty jsem nenašla, ale třeba jen nemám až tak dobrou představivost nebo je ten název jen vycucanej z prstu, žejo



Přes protest zbylých dvou účastníků výletu jsme se vydali ještě třetím směrem, po značce opět modré, k Samaritánce, což je pramen, ze kterého vytéká výborná voda (opět vyzkoušeno). Pramen se nachází v lese mezi stromy a pár metrů nad místem, odkud vytéká voda, se nachází kamenný reliéf. Jak jsem řekla, voda chutná moc dobře, je studená, takže vás osvěží. Já si ji nabrala i na cestu do flašky :)




Dneska to je ode mě všechno. Nakonec to nebylo jen pár slov. Ale i tak doufám, že se vám článek líbil :)

Nezapomeňte mi do komentářů napsat, jestli jste už nějaké skalní městečko navštívili a jak se vám tam líbilo! ♥




26 komentářů:

  1. Tvoje super spolubydlící20. září 2018 v 12:40

    Nic vtipného mne k tomuto nenapadá :D
    Prostě moc pěkné, skalní města mám taky ráda :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty fotky jsou krásné! Už bych tam vyrazila, nejradši hned, dokud je ještě stále tak hezky. Ty skalní útvary jsou něco!

    OdpovědětVymazat
  3. Jako malá jsem byla se školou v Adršpachu. Před třemi lety jsme byli s taťkou na dovolené v Českém ráji, takže jsme si prošli skály u Hrubá Skály a samozřejmě Prachovské :) Hrozně se mi to tam líbí! Ten stejný rok jsme také navštívili Toulovcovi maštale, což je kousek od nás. Ztratili jsme se tam, ale i tak to byl moc hezký a nezapomenutelný zážitek :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  4. Na Ostaši a Kočičím hrádku jsme byli před 3 lety, jen ten pramen už jsme nestihli - jednak jsme už spěchali domů a jednak nás chytil déšť....

    OdpovědětVymazat
  5. Krásné fotky a tip na výlet :) Bydlíme relativně blízko a ještě jsme na Broumovsku nebyli :)

    OdpovědětVymazat
  6. Tak tam je krásne. Zbožňujem výlety po Česku a Slovensku. Máme tu krásne miesta 😊

    Suesanqa

    OdpovědětVymazat
  7. I love the photos! Great post ♥

    londonkidx.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  8. Na Broumovsku jsem nikdy nebyla. Byla jsem několikrát v Českém ráji, vypadá to tam dost podobně a přesto originálně. Ta místa jsem něčím odlišná :) Hezké!

    OdpovědětVymazat
  9. Byla jsem takhle jednou v Českém ráji, ale už je to dávno, ráda bych si prošla skalní města znova, může to být skvělá procházka a jak píšeš, krásné výhledy. :)

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat

Díky za každý komentář ♥