stránky

12. září 2018

Hrušková povidla se skořicí


Znáte ten pocit, kdy se sousedům ulomí obrovská větev hrušky plná plodů a dopadne na vaši zahradu? Já ho před pár dny taky ještě neznala
Každopádně jdete ty plody sesbírat do kýble, aby vám to nezačalo kvasit rovnou na trávě. Zjistíte, že nejsou ještě kdovíjak měkké a hlavně že jich je opravdu FAKT moc. Nasbíráte dva nebo tři obrovské kýble a přemýšlíte, co s těmi hruškami. 
Na hruškový koláč potřebujete, aby trošku změkly, a hlavně jich nebudete péct milion, žejo. 
Zavařovaný hrušky budou většinu času stát jen tak ve špajzu a koukat a čekat, až přijde jejich čas. 
Vyhodit hrušky, které jsou krásné a zdravé, je samozřejmě škoda. 
Tak se honem zeptat strejdy Gůgla, co s těmi hruškami

Hruškový povidla! No ale jaká? Pečená nebo dušená? Se skořicí nebo badyánem? S rumem? Citronem? Bez cukru?! 



Internet vám nabídne spoustu možností. A je na vás, co si vyberete. Já si vybrala hrušková povidla se skořicí. Na rozdíl od původního receptu jsem přidala rum a ubrala cukr. 
Výsledek? Absolutně perfektní! Snědla bych to všechno, no fakt! Nemůžu se dočkat, až z nich připravím nějaký výborný koláč nebo buchty. Ovšem ta dřina... 

Když se pro něco nadchnu, vrhám se do toho po hlavě, no matter what
Takže přece nebudu zkoušet připravit tato povidla pouze z kila, žejo. To přece nemá smysl
Tudíž jsem se rovnou pustila do povidel z rovnou pěti kil. Po kile a půl očišťování a loupání hrušek jsem si začala nadávat, co jsem si to zase vymyslela, ale boj jsem nakonec stejně vyhrála (sice bez dvou nehtů, se třemi hlubšími zářezy nožem do palce a několika oděrkami na prstech, ale vyhrála!).

 Vaření už pak byla naštěstí hračka, a s výsledkem jsem spokojená, takže bych možná stejným způsobem zpracovala i kýbl druhý. Až koupíme další rum ... 

Na hrušková povidla potřebujete
5kg očištěných a oloupaných hrušek
500g cukru 
25ks hřebíčku 
2 lžičky skořice
250ml rumu (použila jsem mandlový)
2,5 lžičky kyseliny citronové 

(množství si samozřejmě můžete upravit na libovolné množství hrušek - od kila až třeba po padesát!)


Nejdelší částí přípravy je určitě to zpracování samotných hrušek. Mně osobně to zabralo asi 2 hodiny. Ono pět kilo je pět kilo. Jakmile s touto nimravou prací skončíte, je třeba hrušky namlít nebo nastrouhat a i se šťávou dát do velkého hrnce. Přidejte cukr, skořici, nadrcený hřebíček a nechejte 90 minut vařit (tak, aby většinu doby směs bublala, je důležité, aby se hrušky svařily a šťáva se částečně vyvařila). Občas promíchejte, abyste si směs nepřipálili! 

Po uplynuté době přidejte polovinu rumu a nechejte vařit dalších 30 minut. Poté dolijte rum, přisypejte kyselinu citronovou, promíchejte, nechejte projít varem a nalívejte do čistých připravených sklenic. Mně vyšlo 13 sklenic různého tvaru a velikosti, takže uvidíte:)

Sklenice pořádně utáhněte. Já chvilku sterilovala v hrnci s vodou, obrátila dnem vzhůru a nechala do druhého dne zvolna chladnout. A máte hotovo ♥

Už jste zkoušeli vyrábět doma povidla? Ať už klasicky švestková či hrušková? Pochlubte se!

6 komentářů:

  1. Tvoje super spolubydlící13. září 2018 v 12:26

    To máš dobré sousedy. Mým praskla trubka a odnesla to naše zeď. Asi si musím pořídit jiné sousedy.

    A co se týče rumu - souhlasím! Přidat rumu a ubrat něčeho jiného je vždy dobrý nápad. Někdy je taky dobré ubrat z receptu všechny položky a nechat jen ten rum. #protip

    OdpovědětVymazat
  2. Je to nádhera. Nielenže musí marmeláda výborne chutiť, ale ešte aj dizajn fliaš je tak krásny, že je radosť pozerať. :)

    OdpovědětVymazat
  3. oooh, tak to vyzerá ako nesmierne veľká mňamka! ♥.

    THE WORLD BY KEJMY | @LADY_KEJMY.

    OdpovědětVymazat
  4. Já jsem dělala švestková :) Na dvakrát nejdříve 1,5kg a pak ze 3kg :) Očištěné jsem je měla rychle. Ty 3kg asi za 40 minut :) Je super, že je to pak skoro bez práce. Jen to na konci člověk ochutí a dá do sklinek a zavaří :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  5. bože, aké milé nádobky :))) ... Super, možno skúsim.

    OdpovědětVymazat
  6. Jé, hrušková povidla bych si dala... Jen bohužel nemám souseda s hruškou a ulomenou větví ;-) ani žádný jiný zdroj hrušek. Kdysi jsem je dostávala od tchýně, ale už řadu let bohužel není od koho. Ale máme švestku, takže skoro každý podzim povidluji jako zběsilá (já povidla peču v troubě a pak na plotně jen dokončuji). Letos jsme udělali asi 15 sklenic a kdybychom neodjížděli na dovolenou, tak jich asi bylo ještě víc.
    P.S. Máš hezky "vytuněné" skleničky

    OdpovědětVymazat

Díky za každý komentář ♥