stránky

16. října 2018

Podzimní řezy

Jablka, kterých je teď všude spousta, mám spojená s podzimem. Od začátku září sbíráme na zahradě spadaná jablka a je potřeba je nějakým způsobem zpracovat. Něco se zavaří, z části jsem udělala přesnídávky, část jsem odšťavnila, ale jablíček je stále hromada.

A tak přichází na řadu pečení!

Jablečné dezerty máme doma rádi všichni, ať už to je obyčejný závin nebo jablečná bábovka.
Ovšem po těchto řezech se vždy zapráší. Recept mám od mamky mého kluka, a všem doporučuju jej vyzkoušet!




Těsto
500g polohrubé mouky
250g změklého másla
3 lžíce moučkového cukru
prášek do pečiva
100ml mléka

Všechny ingredience je potřeba pořádně zpracovat dohromady, nejlépe to jde rukama. Jakmile máte hotovo, doporučuju strčit jej do ledničky zatuhnout, aby se vám s ním posléze lépe manipulovalo.
Mezitím si připravte náplň.

Náplň
1500g oloupaných jablek
2 balíčky vanilkového pudinku
5-8 lžiček cukru

Jablka nastrouhejte a smíchejte s cukrem a pudinkovým práškem.

Těsto si rozdělte na dvě části a obě se snažte vyválet do velikosti plechu. Jde to ztěžka, já to válím mezi dvěma vrstvami pečicího papíru a snažím se to nějak vytvarovat.
První část položte na dno plechu, přidejte náplň a navrch položte druhou část těsta.

Jablkové řezy se pečou přibližně půl hodiny při 175°C. 

Pokud vás to bude svádět ochutnat ještě teplé, nedělejte to. Horký koláč se velmi špatně krájí a horkými jablky si snadno spálíte jazyk :D

Dobrou chuť ♥

44 komentářů:

  1. Hodně podobný děláme doma a je naprosto vynikající :) Jablečné buchty patří k mým nejoblíbenějším! Zrovna teď mám v lednici nepečený jablečný dort s piškotama :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  2. Tak to vypadá vážně dobře!:) Mamka poslední dobou dělá štrůdl pořád :D

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  3. Tvoje super spolubydlící18. října 2018 v 20:55

    Na tu lžičku se ti určitě dostaly bakterie z přírody.

    OdpovědětVymazat
  4. Taky ráda pečuz jablek, ale tyhle řezy jsem ještě nedělala. U nás je v oblibě jablečný puding,řeze ze strouhaných jablek a samozřejmě štrůdl. A teň mne napadá, že jsem ještě letos nedělala jablečný crumble...
    Měj se pěkně

    OdpovědětVymazat
  5. Milujem jablkové koláče, ďakujem za tip! Ja dosť "fičím" na klasickom apple pie, kedy si povarím jablká s pudingom a potom to vylejem do cestom vystlanej okrúhlej formy a na vrh dám mriežku. niekedy pridávam aj orechy a je to topka.

    OdpovědětVymazat
  6. Vypadají parádně. Podobné řezy mám hodně ráda takže ráda vyzkouším :)

    MagicBeautyLife

    OdpovědětVymazat
  7. Ja mám jablkové koláče strašne rada, robím rôzne varianty vždy keď mám čas :) Mňam <3

    Klaudia Duranova BLOG  / check my IG

    OdpovědětVymazat
  8. href="https://istanbulolala.biz/">https://istanbulolala.biz/
    P5K0

    OdpovědětVymazat

Díky za každý komentář ♥