stránky

3. července 2018

Na skok v Broumově


S příchodem prázdnin začínají nejrůznější výlety, dovolené a podobně. Nechystám se asi nikam za hranice (maximálně na Slovensko za rodinou) a moje dovolené se budou odehrávat většinou po České Republice. Přesněji budou dvě, kratšího trvání (3-4 dny) a pak samozřejmě nějaké jednodenní výlety po okolí. 
Předpokládám, že budu mít spoustu fotek, a možná i nějaké tipy pro vás, kam bych doporučila zajít, takže se na blogu bude objevovat více článků z kategorie Tours&Tips. Pojmu to spíše formou vícero článků vycházejících častěji, než abych vás jednou za měsíc zahltila dloooooouhým článkem o mnoha místech najednou :D :)



Prvním článkem ze série #milujucesko bude minidovča s tátou a sestrou na Broumovsko, odkud  zítra odjíždíme. Naším cílem byly především Adršpašsko-Teplické skály a pak taky nějaké krásy kolem. Článků z této dovči bude víc, protože jsme toho hodně navštívili (a ještě víc našlapali!), ale budou až se proberu fotkami a nějak je roztřídím - je jich spousta :D Dneska čistě z místa ubytování, z Broumova. 


Ubytovaní jsme byli v hotelu Praha. Ten se nachází v centru městečka na rohu krásného malého náměstí. Pokoj jsme měli s výhledem na náměstí a kopce v dáli. Byl čistě bílý, což mi přijde strohé - mám radši nějakou jemnou barvičku. Zajištěné jsme měli snídaně a večeře, obojí formou rautu. Na večeři se mi líbil nejvíce asi dezert, což byla zmrzlina, které bylo asi 8 příchutí a nabrat si člověk mohl, kolik zvládl :D 



Pěkná perlička je, že v hotelu jsme dostali 2 čipové karty od pokoje, hotelu a parkoviště, a já jednu do půl hodiny ztratila :D talent nezapřeš, Míšo. Naštěstí jsme ji pak našli na zemi, kam mi zřejmě vypadla z kapsy a zip máš na co?!, takže všechno dobře dopadlo, ale stres jsem z toho trošku měla :D 


Přímo v Broumově jsme navštívili Klášter. Je docela pěkný, hodně mě bavil výklad mladého průvodce, který vyprávěl s takovým zapálením, že jsem mu visela na rtech celou hodinu a prohlídka mi strašně rychle utekla. Hodně se mi líbila knihovna, která byla obrovská, obsahovala 17 tisíc knih (a než přišli komunisti a mnoho knih odvezli a spálili, se pyšnila dokonce 70 000 knihami!). 
Vtipné mi však přišlo, že literatura z oboru medicíny v době fungování kláštera patřila do skupiny zakázané literatury, a přístup k ní měl jen představený kláštera :D 



U Kláštera mají hezkou malou kavárničku, ve vitrínce chutně vypadající dortíky (netestovali jsme) a skvělý cappuccino! Doporučuju:)


Dále jsme se prošli ke dřevěnému kostelu, který je nejstarším dřevěným kostelem v celé střední Evropě. Dovnitř jsme teda nešli, protože jsme přišli asi 12 minut po zavíračce, ale nakoukli jsme škvírou - vcelku hezkej uvnitř. Snažila jsem se to tím malým prostorem zachytit na mobil, tak můžete posoudit sami. 



Z Broumova to je tedy všechno. Těším se na vás v příštích článcích. ♥






Měli jste možnost se do Broumova podívat? Kam jste naposledy vyrazili vy? :) 

11 komentářů:

  1. Tvoje super spolubydlící3. července 2018 v 21:57

    Až budu v budoucnu slavná a bohatá, tak si takovou velkou knihovnu zařídím :D

    OdpovědětVymazat
  2. musel to byť krásny výlet! Vyzerá to tam krásne!
    xxx Alexandra z MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  3. Tam to vypadá taaaak úžasně! <3 A kafíčková pauza musela stát za to! :-P

    OdpovědětVymazat
  4. Tam jsem nikdy nebyla, ale mám tam údajně kus své rodiny.:)
    Jinak s tou kartou, že ji ztratím by se mi to beztak také stalo.:D

    Somethingbykate

    OdpovědětVymazat
  5. Nikdy jsem tam nebyla, ale vypadá to tam krásně :)

    SmileThess

    OdpovědětVymazat
  6. Moc krásný fotky. A to cappuccinko? Mňaaam.

    OdpovědětVymazat
  7. Krásný výlet! :)
    Jinak aspoň, že jsi tu kartičku našla! :D Já se vždycky úplně bojim, že někde ztratím tyhle kartičky, klíče atd.. :D

    Shard of Dreams

    OdpovědětVymazat
  8. V Broumově jsem nikdy nebyla, ale vypadá to tam skvěle na nějaký letní výlet :)

    OdpovědětVymazat
  9. Vypadá to moc hezky! :) já chci svoji dceru od malinka brát na výlety na různé hrady a zámky, koupit takovou tu mapu českých hradů a zámků a stírat kde už byla. :) jen nevím jaký je vhodný věk :D

    OdpovědětVymazat
  10. Nikdy jsem tam nebyla :) Naposledy jsem byla včera na noční prohlídce zámku u nás :) S tou kartičkou by mě teda asi jeblo :D Ale hlavně že se našla! A ty rauty musely být skvělé, se zmrzkou bych se neudržela, miluju ji :D Těším se na pokračování! Zrovna včera v novinách jsem viděla reportáž, že letos jezdí hodně lidí do Adršpachu :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
  11. Na Broumovsku jsme byli dokonce 3x - vždycky na týden (nebo skoro týden). Moc se nám ten kraj líbí a prochodili jsme ho skoro celý i s výletem do Polska. Kavárnu u kláštera můžu taky doporučit, je moc příjemná. A s dřevěným kostelem jsme dopadli jako vy - taky jsme ho nestihli otevřený. Mám o našich dovolených na Broumovsku na blogu několik článků, ale musela by ses prohrabat archivem až do r. 2015 a 2016 :-)

    OdpovědětVymazat

Díky za každý komentář ♥