stránky

24. března 2018

Zimní Praděd ♥


Na tomhle výletu jsem byla pravda, už před měsícem, ale to nic nemění na tom, že bych se o to chtěla podělit. Už nějaký ten pátek bydlím v horách, a i když přechodně se většinu týdne zdržuju v Brně, tak Jesenické hory budou vždy mou srdcovkou - je tam prostě nádherně. 

Jsem tam doma. 


Když má člověk obecně rád přírodu, předpokládám, že má nějaké oblíbené místo, kde se mu líbí. kde je klid, kam se může kdykoliv vydat. Pro mě to je nejvyšší hora Moravy, Praděd.


Miluju stezku podél Vodopádů Bílé Opavy, kterou se nahoru vydávám pravidelně od pozdního jara až po poslední teplé podzimní dny. Je to krásná stezka, dechberoucí cesta, o které ale bude řeč jindy, jak bude její čas.

 V zimě je to trošku oříšek, nějaké sněžnice doma nevedu (ani po nich netoužím) a propadat se do dvoumetrové vrstvy sněhu? Díky, ne.


Nicméně když se necháte vyvézt pod Praděd kyvadlovou dopravou, čeká vás ještě hezká, tři kilometry dlouhá cesta nahoru. A stojí za to. Pokud vám přeje počasí, jako mně.

Na výlet jsme s přítelem vydali víkend předtím, než jsem odjížděla zase do Brna do školy. Počasí nám přálo, minimálně cestou nahoru. Vyrazili jsme kolem 9 ranní hodiny, vyjeli autobusem nahoru, kde svítilo a hřálo sluníčko, sníh se třpytil a bylo to zkrátka nádherné. Však vidíte sami, ne? Ani nevadilo, že teploměr ukazoval 10 stupňů pod nulou.


Cestou nahoru jsme viděli, jak se pomalu zvedá oblačnost, což působilo takovým napůl tajemným dojmem, ale bylo to prostě nádherné - mám pro přírodu slabost, tohle mě zkrátka nutí se zastavit a jen se kochat tím,
jak je svět krásný ♥.


Pravda, nahoře už jsme neviděli skoro nic. Nechali jsme se výtahem vyvézt nahoru na vyhlídku, což už bylo ale zbytečné, mraky byly už vysoko, takže výhled se nekonal. Nevadí, v létě snad něco uvidíme.


Při cestě dolů už nám byla zima, protože sluníčko bylo schované. A i když jsme cestou dolů nic neviděli, výlet to byl parádní.

A jaké krásné místo jste navštívili nedávno vy, kde se vám líbilo?

2 komentáře:

  1. Fotky jsou vážně super, já na to nikdy nebyla dokud jsem nepoznala přítele :D a teď mi to chybí když už nemůžeme šlapati :D

    OdpovědětVymazat

Díky za každý komentář ♥