stránky

11. dubna 2018

Jemné cupcakes s variací krémů


Muffiny peču často, ale cupcakes jsem se vždycky bála. Teď ani nevím proč, protože mi to zas tak těžké nepřijde. Nemám je samozřejmě dokonalé, ale pro mě je důležité, že jsou chuťově výborné a pochutnali si na nich přátelé i rodina. Jsou jemňoučké, slaďoučké - těsto tak akorát, krém je většinou cukrová bomba. Stačí jeden, dva, a mlsná by měla být spokojená :) Velké jsem pekla jen tak, pro rodinu, pro radost. Maličké jsem dělala sestře na koncert, prý zmizely rychle :D

Těsto 
250g hladké mouky 
40g polohrubé mouky
110g krupicového cukru
2 lžičky kypřicího prášku
špetku soli
60g másla
2 vejce 
200ml mléka 
lžička vanilkového extraktu 
kůra z 1 citronu (nemusí být)


Postup je jednoduchý. Vajíčka si vyšlehejte do pěny. Máslo nechte rozpustit v rendlíku a zalejte mlékem, aby byla směs vlažná. Rozšlehejte spolu s vajíčky, přidejte extrakt z vanilky (nemusí být, pokud nemáte, ale pak to není úplně ono :)). V míse si smíchejte všechny sypké suroviny a po lžících zašlehávejte do mokré směsi, až vymícháte dokonale hladké těsto.
Následně jej dávkujte do košíčků - velkých by vám mělo vyjít 12, malých 100.

TIP: Velké košíčky se dobře plní pomocí zmrzlinových kleští :)

Pečeme 20 minut při 160°C (měly by pak zůstat zarovnané a nevyběhnout jako klasické muffiny).

Vanilkový krém
75g másla 
160g krémového sýra (např. žervé)
2 lžičky vanilkového extraktu
200-300g moučkového cukru 

Nutelový krém
100g másla 
140g krémového sýra (např. žervé)
100g moučkového cukru
3 lžíce čokoládového krému (cca 150g)


Máslo i sýr vytáhněte pár hodin před přípravou krému, abyste je měli v pokojové teplotě. Nejprve lehce prošlehněte máslo, aby se kousky spojily hladce dohromady, přidejte sýr a ostatní ingredience. Cukr zašlehávejte po částech, jinak budete mít bílou kuchyň.

Hotový krém si přendejte do zdobicího sáčku a můžete začít se zdobením. Pokud nejste ve zdobení sběhlí, chce to ze začátku trošku trpělivosti, než dojdete k tomu, jak na to.
Ozdobené cupcakes můžete posypat nějakým cukrovým zdobením, pak dejte ztuhnout do ledničky, aby se vám krém neroztekl.

Zkonzumujte do tří dnů, pak už by krém nemusel být dobrý.
Dejte vědět, zda cupcakes pečete ♥ 

4 komentáře:

  1. Tvoje super spolubydlící11. dubna 2018 v 17:44

    Příště dovez všech 100 cupcaků a stopneme, za jak dlouho je sním ;)

    OdpovědětVymazat
  2. A jak dlouho je péct? Nikde jsem to nenašla :) Tyjo, 100, to by se mi asi zdobit nechtělo :D Vypadají parádně! Cupcakes mám osobně radši než jen muffiny :)

    WantBeFitM

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jéé, zapomněla jsem na to, hned to jdu doplnit :D Díky za poznámku :)

      Vymazat

Díky za každý komentář ♥